Nagyfejű


Álltam a hídon, bámultam lefelé és néztem, ahogy a folyó függőleges partfaláról halak csipegetnek. A dolog tavaly szeptemberben történt meg velem, az Arno folyó egyik hídján álltunk a párommal, Pisában, nem messze a Santa Maria della Spinától. De én nem a csöpp templomot néztem (na jó, odafele azért megvizslattuk tüzetesen…), hanem a számomra ismeretlen halakat, ott lent. Gondolatban rájuk próbáltam az összes általam ismert folyóvízi hal képét, de nem találtam egyezést. Végül feladtam, mert indulnunk kellett, mentünk tovább a tengerhez, a helyi busszal.

Itthon megkérdeztem felkészült horgász-ismerőseimet, mi lehetett ez, s hamar kaptam a választ: "csefalo". Nagyfejű tengeri pér (Mugil cephalus L.) és mint a leírásokból kiderül, az egyik legközönségesebb, legelterjedtebb tengeri halfaj (a hídon állva kb. 7-8 kilométerre voltunk a tengertől). Mindig tanul az ember valamit. Beugrott aztán az is, hogy találkoztam már a névvel korábban, Olaszországban rendezett versenyeken részt vett pecások beszámolóiban. És valóban, ezek a halak olyan látványosan és olyan nagy számban voltak jelen mindkét part mentén, hogy bizonyosan jelentősen hozzájárulnak a helyi horgászzsákmányhoz. Egyszer szívesen pecáznék ott (is)...

Santa Maria della Spina

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések