Angol cuccok, újdonságok 3.


Nézzünk körül megint egy kicsit, mit ajánlgatnak nekünk az angol tudósok… J Talán nem kell mondanom, de azért megismétlem: az alább bemutatott termékek egyike sem volt még a kezemben. Újságokban és az interneten olvastam róluk és valamiért felkeltették az érdeklődésemet. Remélem egy-kettő titeket sem hagy majd hidegen...

Matrix Bait Aligna



Biztos nem vagyok benne, de nagyon valószínű, hogy a pontyhorgászatban manapság népszerű zig-rigek egyik kiegészítője volt a minta ehhez az instrumentumhoz. Csak lekicsinyítették annyira, hogy a finomszerelékes horgokhoz, csaliméretekhez passzoljon. Ötletes kis cucc. A csali és horog állandóan megfelelő helyzetét biztosítja a kiváló akadás érdekében. E helyt nem szokásom a bemutatott dolgok árával foglalkozni, ám itt mégis meg kell jegyezzem, hogy 3,5 angol font (mondjuk úgy 1.500 kemény magyar forint) azért kissé túlzónak tűnik érte. Ötletes ide, vagy oda.

A gyártó weboldalán: Matrix Bait Aligna

Middy Compacta töltő és Gripper feeder


Az Improve Your Coarse Fishing magazin legutóbbi száma egy komplett mellékletet tartalmazott azokról az dolgokról, melyeket a cégek ajánlanak a szezon kezdetén. Ennek egyik tétele volt a Middy újdonsága a Gripper nevezetű method kosár és a hozzá való Compacta töltőszerszám. Ez utóbbi azzal kecsegteti a vásárlót, hogy immár egy kéz is elegendő a kosár precíz töltésének megvalósítására (khmm, mondjuk úgy, vannak kétségeim…). Nos, miután letettem az újságot, nekiálltam a neten is megkeresni a cuccot, ám hiába tettem tűvé, egyre ravaszabb keresési kombinációk alkalmazásával a világhálót, nem leltem nyomára. Valami titkos fejlesztést szivárogtattak ki, vagy mi?!

Egyebekben azt gondolom, hogy a flatbed method kosarakról és az ő töltőszerszámaikról lassan minden bőrt lehúztak már a cégek. Ha csak elő nem áll valaki valami tényleg új megközelítéssel (amit kétlek), nagyjából ugyanazt tologatjuk már magunk előtt. Hogy ki, melyik gyártóra, melyik termékre esküszik, nagyjából mindegy. A feladatot, kisebb vagy nagyobb kompromisszumokkal, de mindegyik jól ellátja. A módszer eredményes, tehát minden gyártónak kell legyen ilyen ketyeréje. Én háromfélét használok, de további sok-sok típus elérhető még. Ennyi. Ez is.

Drennan Feeder & Method monofil zsinór


Ha valaki megtalálta a feederezéshez az ideális zsinórt, szóljon! Időről-időre bizalmat szavazok egy-egy madzagnak, de mindig úgy alakul, hogy váltanom kell. Vagy azért, mert nem vált be a választottam, vagy azért, mert bevált ugyan, de elérhetetlenné vált számomra. Nem gyártják már, vagy csak a boltokba nem kerül itthon valamiért. Ennél a zsinórnál tartósságot, gyors süllyedést, remek dobási tulajdonságokat, kopásállóságot ígérnek. A Drennannak általában hiszek.

A gyártó weboldalán: Drennan Feeder & Method Mono

Dynamite Baits Swim Stim Match Minis horogcsalik


Úgy tűnik, ez a mostani válogatás nem tud elszakadni a method feedertől. A Dynamite Baits egy olyan horogcsalit ajánl, mely méretében, színében, ízében/illatában és formájában tökéletes a method pecára, de minden más módszerre megfelelő, ahol a fűzött, süllyedő csali alkalmazható. Háromféle színben és ízesítésben. A dobozban 7 és 9 mm-es golyók és hordó formájú (dumbell) csalik vannak. Minden csalirögzítési mód játszik: sima hajszál, lasszó, szilikonkarika, csalitüske, ilyesmi.

A gyártó weboldalán: Dynamite Baits Swim Stim Match Minis

Steve Ringer könyve az állóvízi horgászatról


Pár napja még a Walterland Mastersen faggathattuk volna a peca fortélyairól, mára csak a cikkek, filmek maradtak. No és ez a könyv, amely minden évszakról, számos állóvízi halfajról és sokféle módszerről ígér valami hasznosat, újat, érdekeset. Matcbotos, feederes és rakós horgászat, többféle víztípus, csali. Sok kép, magyarázó szöveg. Több ilyen könyvet láttam már az angol piacról, s szinte látatlanban állítom: hasznos, érdekes a téma iránt érdeklődőknek. Nagyon sajnálom, hogy itthon nem dívik az ilyen színes, informatív kiadványok megjelentetése. Sejtem az okokat, de attól még sajnálom. Erre szerintem rápróbálok.

Korum "harcászati" hátizsák


Ami sok, az egészségtelen, szokták volt mondani, és hát a "tactical" jelző valóban kicsit soknak tűnik. Viszont a Korum táskák, hátizsákok, bottokok és egyéb pakoláshoz való kiegészítők nagyon jók, ezt személyes tapasztalatból mondhatom. Több táskám/hátizsákom is van a márkától, némelyik már hosszú évek óta. Tartósak, praktikusak. Ez a könnyű hátizsák megfelelőnek tűnik arra, hogy egy egynapos pecára magunkkal vigyük benne a legszükségesebbeket. A fő tárolórész a nagyobb darabokhoz, dobozokhoz, a három külső zseb a további dolgokhoz elegendő. Minden rész nagyra nyitható a könnyebb pakolás érdekében. Az oldalsó, gumírozott pántok a leszúrókhoz jók. A hátrész és a vállpántok párnázottak a kényelmesebb viselet érdekében. És nem csak horgászni viheted.

Nekem van már olyan hátizsákom (szintén a Korumtól, egy Day Sack), ami ilyen rövid pecára megfelelő, szóval én nem vagyok potenciális vásárló. Ha nem lenne, ez kéne.

A gyártó weboldalán: Korum Tactical Bag

Browning Sphere feederbotok


A Browning számomra sokáig egyet jelentett Bob Nuddal és az ő legendás sapkájával. Egyszer egy újságban láttam sapka nélkül, esküszöm nem ismertem rá elsőre. Ezen túl nem sok ismeretem volt a márkáról, és amit láttam, az sem lépte túl nálam az ingerküszöböt. Na de ez! Ennél azért megálltam egy kicsit hosszabban. Persze az ár az első, ami feltűnik az embernek, és hát ára van, az biztos. E mellett a gyártó a leírásban nem szűkölködik a szuperlatívuszokkal. Háromrészesek (a legrövidebb kétrészes), a gyári adatok alapján igen könnyűek. Visszafogott design (ezt szeretem, ebben a kategóriában nem is a külső adja el a botot), egyedi, érdekes nyélkiképzés, minőségi felszerelés. Sokféle hossz és erősség, négy spicc minden pálcához. Azt írják, úgy dobnak és fárasztanak, mint az istenek... J Egyszer szívesen kézbe venném őket.

Aztán amitől végképp elgyengültem, az a Bomb változat. 3 méter, 133 gramm (!!!), 50 grammos dobósúly, négy spicc 0,5 és 1,5 uncia között. Az ember azonnal akar magának egy ilyet! Persze aztán meggyőztem magam, hogy szeretett Maverjeim már költözni akarnak a szekrény mellől sértődöttségükben és ezt bizony nem hagyhatom! De azért egy pillanatra eljátszottam a gondolattal.


A képek innen valók: 1 - 2 - 3 - a negyedik saját - 5 - 6 - 7 - 8 - 9

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések