Ez az egész...


Az egyik alkalommal, amikor éppen a blog Facebook-oldalára töltöttem föl képeket, valami furcsa érzésem támadt. Végigpörgettem gyorsan az oldalt, az elejétől a végéig. Azt hiszem rájöttem, mi volt a gond: Ez az egész egy nagy hazugság. Bizonyos értelemben...



A közösségi média hazudik neked. Nem direkt, de a működéséből mégis ez következik. Elhiteti veled, hogy az a néhány fotó, pár rövid mondat a teljes igazság. A fényképezőgép elé tartott szép halak nem az egész történetet mondják el. Csak a sikereket. Nézed a Szobapeca Facebook-oldalát és elég töménynek tűnik a dolog. Mintha másban sem lenne részem, mint eredményes pecákban. Pedig van más is. Van néha betli, van sok agyalás. Van bosszúság néhanap, elakadt autó, csizmaszárba folyó víz, ujjba akadó horog, szétmászó csonti, szakadó eső. Van sok szemét. Mindenütt.  Van sok egyensúlyozás, a család, a munka és a peca között. Na meg a pénz, az is játszik. Van sok-sok dolog, jók is, rosszak is, amik nincsenek rajta a képeken, nincsenek benne a rövid mondatokban. (És persze vannak, akik sokkal többet horgásznak mint én, többet is fognak, csak nincs annyi exhibicionizmus bennük, mint bennem.)

De tudod mi a furcsa? Hogy igazából mindenkit csak a mosolygós rész érdekel. Téged is, engem is. Felteszel egy jól sikerült halas fotót és kapsz sokezer kattintást. Tegyél fel valami haltalant és a tizedét kapod. (És persze ha felteszel valami igazán beteg szart, akkor lesz milliónyi érdeklődő, még Vanuatun is meg fogják nézni, de most nem erre akartam kihegyezni a dolgot.)

Idegen tollak

Rengeteg csalódott, mérges, frusztrált vagy irigykedő embert termel az internet. Akik úgy érzik mások életének kiragadott részleteit nézve, hogy az övék nem olyan jó, nem olyan érdekes, nem olyan vidám, nem olyan... akármilyen. Pedig a legtöbbször ez nem igaz. Biztos vagyok benne, hogy ezt Te is tudod.

Megjegyzések

  1. Szeretem a gondolataidat, magam is homo sapiens vagyok. Bizonyos dolgokban, ami érdekel. :)
    mizsercsaba

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések