Teszthorgász (illem)kódex a közösségi médiához
![]() |
Mark Pollard |
Kedves teszthorgász Barátom! Remélem nem sértelek a
tegeződéssel, hisz ismerjük egymást. Találkozunk nap mint nap a Facebookon.
Néhanap megnézem az oldaladat, aztán látjuk egymást számtalan csoportban is.
Igazság szerint inkább én látlak téged, mint fordítva, de hát ez lenne a szereposztás.
Nem kérted, mégis engedd meg nekem, hogy adjak néhány tanácsot. Nem is tanácsok
ezek, inkább gondolatok egy téma körül. Kérlek, érezd meg bennük a jószándékot!
És ha valami nem illik rád ezekből, hát ne is vedd magadra.
![]() |
Bob Nudd |
Adj
információt
Amikor valaki leírja, hogy kiment a tóra, majd
elővette feneketlen zsákjából a csak jövőre megjelenő FishMagnetXplodeMixet és
rojtosra fogta magát vele, annak számomra csak annyi információtartalma van,
hogy aznap/ott/az alkalmas volt a halfogásra, vagy legalább nem riasztotta
őket. Nagyon sokszor csak ennyit kapok és ez bosszant. Mert szinte nulla
információt ad. Aki arra szerződött, hogy egy cég termékét megismertesse és
eladja nekem, az tanítson is meg rá. Mondja el, hogy miért azzal horgászott.
Mondja el, hogy tapasztalatai szerint mikor, milyen halra jó. Mondja el, hogy
szerinte mely tulajdonsága fontos: a színe, az íze, az állaga? Mondja el,
hogyan célszerű elkészíteni, mivel érdemes keverni, mivel lehet tuningolni. Mondja
el azt is, hogy mikor vagy hogyan ne használjam az adott anyagot, helyette
ajánlhat mást a cég palettájáról.
![]() |
Alan Scotthorne |
Tudd, hogy
ki vagy
Nem kell mentegetőzni azért, mert még nem
nyertél kétszer országos bajnokságot. De a századik lájk után nem is kell úgy
viselkedni, mintha igen. Ha valaki efféle szereplésre adja a fejét, muszáj némi
határozottságot mutatnia. Ám amikor igét kezd hirdetni, a saját véleményét (vagy
csak a termék brossúraszövegét) megkérdőjelezhetetlen igazságként adja elő, hát
az emberben motoszkálni kezd a kisördög és elkezdi számonkérni azokat a bajnoki
címeket. A tisztelet kialakul az emberekben azok iránt, akik értékes tartalmakat
adnak át és azt nem tolakodóan, inkább partnerként, kedvesen teszik. Ehhez
azonban idő kell, ezt nem lehet megspórolni. És hát a horgásztapasztalat sem árt.
![]() |
Tommy Pickering |
A kevesebb a
legtöbbször több
Ezt sokszor mondják és tényleg van benne valami.
Tudom vannak, akik másban hisznek. Abban, hogy mindig jelen kell lenni. Abban,
hogy minél többször mondanak el valamit, annál igazabbnak gondolják az emberek.
De ez ebben körben nem fog működni. Néhány jól sikerült fotó, egy-egy élvezetes
leírás, pár hasznos tanács havonta egyszer-kétszer többet ad, mint a hetente feltett
tucatnyi fotó ugyanazzal a beállítással, ugyanabban a pólóban, sapkában.
Higgyétek el, nehéz akár csak hónapról-hónapra változatosnak, érdekesnek
maradni. Tudom, hisz magam is próbálom. Nem mindig sikerül.
Will Raison |
A saját
termékeddel foglalkozz
Megkülönböztetni a termékünket a konkurenciától
fontos, rá kell tudni mutatni miben más, miben jobb. De ezt lehet úgy is, hogy
közben a másikat nem minősítem. Majd a vásárlók minősítik. Nem annyira gyakori
ez, de néha még a „legnagyobbak” is hajlamosak így csinálni. Ez nem OK.
![]() |
Nick Speed |
Óvatosan
kommentelj
A cég oldala vagy a teszthorgász sajátja remek
felület az üzenet átadására. A tematikus csoportokban elhelyezett posztok már
kicsit idegesítőbbek, de jó, tudomásul vettük, ez is a biznisz része. Ám amikor
a termékkel kommentek formájában találkozom azoktól,
akiknek egyébként az a dolguk, hogy népszerűsítsék, akkor már ideges tudok
lenni. (Feltéve, ha nem a „Mindannyian szeretjük ezt a márkát” Facebook
csoportban vagyunk, hisz ott tudjuk, mi vár ránk. Azért vagyunk ott.) A
kedvencem pedig az, amikor kéretlenül kioktatnak, hogy ez a jó, az meg nem.
Értem én, csak lesz…rom. De most komolyan! Olyan ez, mintha a heti másfél
kilónyi reklámújságot nem a postaládába dobnák, hanem behajigálnák az összeset a nappaliba, az ablakon keresztül. Nem örül neki az ember.
![]() |
Darren Cox |
Tanulj
Rettenetes látni, amikor pocsék helyesírással,
vasvillával összehányt mondatokkal íródnak a posztok. Profi fotósnak sem
születik senki, de egy érthetetlen „kompozíciót” vagy egy totál életlen témát
fel lehet ismerni. Amit egyszer kitettél, azon már nagyon nem lehet (vagy nem
érdemes) tovább reszelgetni, de legyen benned annyi igényesség, hogy észrevedd
a hibáid. És próbálj meg javítani rajtuk. Mindez tanulható, fejleszthető. Ahogy
a horgászat is.
![]() |
Steve Ringer |
Bírd a
kritikát
Kevés szánnivalóbb van annál, mint amikor az
egységnyi teszthorgász megsértődik és elkezd virtuálisan csapkodni, mint hal a
szatyorban. A posztok olvasói sokszor
nem látják a befektetett időt, pénzt, munkát. Nem is érdekli őket. Ez van, nem kérték, hogy írj. Lehet, hogy
nem tetszik némelyiküknek az, amit írtál. Nem értenek egyet veled. Ezt a
legkülönbözőbb módon hozzák a tudomásodra. Igen, a kritika lehet bántó. De
sosem szabad durván, kioktatóan válaszolni. Ezzel biztos nem érsz el semmit.
Nyugodtnak, udvariasnak maradni néha nem könnyű. De kifizetődik. Végső esetben
– mert igazi barmok azért vannak – az irónia segít. Vagy egyszerűen hagyni
kell a fenébe.
Köszönöm a türelmedet! Jó munkát, találkozunk a Facebookon! A posztot illusztráló fényképeken pedig olyan figurák vannak, akik igazi példaképek lehetnek. Mindkettőnknek. Peace.
Nagyon jó! Gratulálok!
VálaszTörlésmegkérdőjelezhetetlen :))
TörlésGratulálok!- Minden szavával egyetértek!
VálaszTörlésNagyon korrekt!
VálaszTörlésEz igy van :)
VálaszTörlésJuj de jó, szivemből szóltál!
VálaszTörlésIgaz...mert manapság azt sujkolják...Nagybetűs tó, Nagybetűs felszerelés, Nagybetűs csali és akkor, csakis akkor vagy eredményes...
VálaszTörlésMI IS A TESZTHORGÁSZAT ??? Azért valóban rengeteg munka van benne és koránt sem egyszerű.Nem minden esetben az eladás és a profit a lényeg.Segíteni szeretnénk,mit és hogyan használj és mikor eredményes,egyszerűen terméket bemutatni.A segítség szón van a hangsúly és a lényeg a horgászon TI rajtatok.Egy dolgot nem szabad elfelejteni,hatalmasat fejlődött a horgász technika és tudás magyar országon,sok esetben ezen videók hatására.Nem csupán a teszthorgászon múlt,hanem rajtatok akik fogékonyak vagytok egyes cikkekre videókra.Én személy szerint elcsodálkozom,mennyi JÓ és sikeres horgász van magyar országon.Ezek a közös dolgok viszik a horgász sportot előre,amikor az eladó és termék tökéletesen találkozik a megfelelő horgásszal aki sikerre tudja váltani a termékben rejlő erőt és ezzel felejthetetlen horgászélményt szerez magának.Nem csupán a termék a fontos,hanem a horgász bizalma, ami számunkra nagy felelősség és amiért folyamatosan küzdünk,hogy elnyerjük.Én hiszek a termékben, Te hiszel nekem és a bizalom kereszttűzében mindketten eredményes ,sikeres és boldog horgászok leszünk.(ÉN személy szerint tiszteletben tartom minden horgásztársam véleményét és adok bárki kritikájára is,hiszen együtt fejlődünk a közös sikeres horgászéveket szemelőt tartva ) Köszönjük a cikket magam és kollégáim számára is, igazán hasznos volt.(azért az írásom végére kicsit lenyugodtam,mert az igazságot nyelni kell ,még ha nem a MI ingünk is) Jó a Cikk 9/10 csak azért nem 10-es mert éreztem az arcon csapást. :) :D
VálaszTörlésEgyetértek Miki és a te írásoddal is, kedves névtelen teszthorgász. Azt hiszem minden oldal rendelkezik pro és kontra élménnyel, hozzászólni valóval. Tetszik az, (még ha névtelenül is) de vállalod a véleményed, és a teszthorgászok oldaláról is hangoztatod a véleményed.
TörlésÉn úgy hiszem mindenki teszthorgász, ha már a szó jelentésénél vagyunk. Mindenki próbálkozik, saját ötlettel és természetesen látottakkal, a hallottakkal gazdagodva próbál halat fogni. Amit Miki ír, az az, nézetem szerint, hogy igaz, hogy sok a teszthorgász, mint ahogy képekkel szépen illusztrálta is, de ha a nyilvánosságot vállalja valaki, akkor igen is tudni kell úgy is viselkedni. Türelemmel, alázattal, s nem másokat bántóan lenézően, vagy kioktatóan. Többek közt én ezt (is) olvasom ki a soraiból. Értem, hogy lassan telítődik a piac, sok a dudás abban a csárdában, ám azoknak a teszthorgászoknak, akiket sokan követnek, sokaknak a példaképük, azoknak sem mindegy, hogy hogyan is ítélik meg úgy azt a csoportot, hogy "teszthorgász".
Igen, mindent ellep a reklám, mindenhol jön, ömlik az "ezt vedd meg, ez a tuti...stb". Tisztelet a kevés kivételnek, Én magam is sok "teszthorgászban" csalódtam, a legnagyobb nevek közt is volt, kinek a csillaga úgy hullott le az égből, mint másról a ruha a boldog szerelemben, mikor szembesültem egynéhány olyan eseménnyel, történettel, személyes tapasztalattal, amely kezdetben törést és mély csalódottságot, később már csak egy kézlegyintést, vagy azt sem eredményezett.
Igen. Akinek nem inge, nem veszi magára. Aki tiszteli az embert, türelemmel, őszinteséggel, megértéssel van a többi horgász felé, az úgy is felül fog emelkedni a többi "teszthorgászon", mégha neki a földön is marad a lába, míg a többi képzeletben akár a föld felett lebeg...
Köszönöm, hogy elolvastál.
Mosoni Horgász
Szia "Névtelen"! Remek programbeszéd :-) Én azért azt gondolom, hogy egy termék létrehozása és annak a közösségi médiában való promotálása elsősorban az üzleti siker által motivált. Ha nem így van, az baj. Persze a segítő szándékot nem vitatom el.
TörlésTök érdekes egyébként, mennyire másképp hat néhány leírt mondat, mintha ugyanazt egy sörözés közben mondja el az ember. Az asztal mellett meghallgatnak, talán bólintanak is egyet, aztán megyünk tovább. Itt a blogon meg minden szó megmérettetik és a válasz is átgondolt, jól megformált lesz. Megsértődni is több idő van (nem rád gondolok természetesen, bár korsóval a kézben biztos nem érezted volna a szavaimat arculcsapásnak).
Köszönöm az értékelést, megtisztelsz. Csináljatok sok jó cuccot és szülessen róluk sok értékes poszt! Tanítsatok meg minket minél eredményesebben használni a termékeiteket. Mindezt tegyétek a személyes szféránkon kívül. Mi pedig fizetni fogunk. Pénzzel, de ha jól csináljátok, akkor tisztelettel is. Ennyi. :-)
Mindenkinek köszönöm, hogy elolvasta! Annak is, aki egyetértett és annak is, aki nem, de visszafogta magát :-)
VálaszTörlésNem megvédeni akarom a teszthorgászok azon csoportját amit felvázoltál. De azt is be kell látni, hogy azért torzult el így a dolog, mert egyszerűen erre van igény.
VálaszTörlésCsak egy példa. Benne vagyok egy pergető csoportban egy ideje. Mindennapos, hogy valaki kirak képet pl. egy szép 2-3 kilós csukáról. Persze úgy, hogy az orsó, bot márkajelzése szépen látszódjon a képen. És milyen kommentek jönnek egy ilyen képre? "Aztaa, de jó bot! Milyen márkájú? Milyen szép orsó! Hol lehet ilyet rendelni?" stb stb. Szóba nem kerül, hogy milyen részen jött a hal? Egyáltalán folyó vagy állóvíz? Természetes, intenzíven telepített? Milyen csali? Hogyan vezette? Milyen időben, napszakban?
A lényeg, hogy már ott tartunk, hogy gyakorlatilag horgászatról szó nem esik, vagy csak nagyon kevés. Ennek fényében nem kell sajnos csodálkozni azon, hogy a marketingesek, kereskedők alkalmazkodnak ehhez az igényhez és tukmálják ránk a nagy márkaneveket, brandeket, akárhova megyünk is.
Azt is mondják, hogy azért van ennyi szar, értéktelen tv műsor, mert erre van igény. De ez nem igaz, mert az emberek megnézik ám a jó műsorokat is. És igen, a szart is. Szóval ez az "erre van igény" dolog nem állja meg a helyét.
TörlésÉn valószínűleg ott tévedek, hogy a közösségi média bizonyos szintjeit - például a posztok alatt zajló beszélgetéseket - a magánszféra részének tekintem, olyan helynek, ahol nincs helye a direkt reklámnak. Azt hiszem, az érintettek közül a legtöbben ezt nem vették le, pedig ez az egyik legfontosabb mondanivalóm.
A többi, az információszegénység, a szereptévesztés, gyenge minőségű munka, a fejlődés iránti igény hiánya vagy az, ha a nemtetszésedet fejezed ki mindezek miatt, még el is küldenek a p...csába, nos ez nem annyira specifikus. Ezekkel úgy általában is találkozhatsz, ezek a normál hétköznapjaink. Ha sokan elolvasták, esetleg egyet is értettek a leírtakkal, az inkább azért volt, mert sokaknak elege van ebből. Úgy általában.
Persze mindezeken egy indulatos poszt nem segít sokat. Ha magad csinálsz jó munkát, az lehet, hogy többet :-)