Normális?


Időről-időre eléd állnak dolgok, amiket meglátva nem hiszel a szemednek. Nézed és azt gondolod: Ááááááá… biztos rosszul látom, félreértem, az nem úgy van. Hát de!

Egy kedves cimbora megkért, hogy vásároljak már neki egy napijegyet az RSD-re. Mindketten beneveztünk egy versenyre, kéne gyakorolni kicsit, a háromnapos ünnep kiváló lehetőséget ad erre. Ő messzebb lakik, a környékén lévő boltok nem tartanak oda napijegyet, nekem Kispesten biztos könnyebb. Persze, csinálom. Tekintettel arra, hogy a nagy háború óta vagyok egy RDHSz-tag egyesületnél, éves engedélyem volt mindig, én bizony nem láttam még olyat, hogy RSD-napijegy. Elbaktattam a boltba, vettem hát napijegy…

A párbeszéd nagyjából a következőképp zajlott: „Üdv, az RSD-re szeretnék napijegyet.” „Hova?” „Az RSD-re.” „RDHSz tag vagy?” „Nem nekem lesz, de a cimbora nem az.” „Akkor 5.000 Ft lesz.” „MICSODA???” „Mondom 5.000 Ft.” „Egy napra?!” „Arra.” „Bolondozol?” „Nem, annyi.” „B…..”


Tisztelettel szeretném megkérdezni: Ez most komoly? 5.000 Ft? Megáll az ész! A Dunát leszámítva Budapest és környékének legnagyobb felületű horgászvizéről beszélünk. Egy olyan vízről, mely – nem RDHSz-tag – emberek ezreinek nyújthatna szórakozást, kikapcsolódást. 5.000 Ft-ért naponta nem fog. Ez az összeg a potenciális vendéghorgászok 80-90 %-át praktikusan kitiltja erről a vízről. A nagy részüket azért, mert nem tudják megfizetni, egy kisebb részüket azért, mert annyira feldühítik magukat az összeg láttán, hogy soha a büdös életben a közelébe sem jönnek majd.

Tessék mondani, milyen szándék motiválta ezt? Valaki körülnézett és más vizek áraival összevetve ide lőtte be az RSD által nyújtott élmény értékét? Igyon az illető kevesebbet. Nem akarnak vendéghorgászokat? Nem kell napijegyet kiadni. Nehéz lenne megvédeni a dolgot, de legalább őszinte kiállást jelentene. Úgy gondolja valaki, hogy a vendéghorgászok jelentik a legnagyobb veszélyt a vízre? Nem. A legnagyobb halfarkasokat más körben kell keresni. Több bevételt remél valaki? Kevesebb lesz. Sokkal. Akkor miért?

Ha bárki tud értelmes érvet a fenti napijegy-ár mellett felhozni, azt sírva kérem, ossza meg velem! Ha csekély értelmemmel fel tudom fogni, mire jó ez, esküszöm, minden iménti szavamért (és a le nem írott gondolataimért is) bocsánatot fogok kérni. Előre is köszönöm!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések